سامانه مدیریت و ارزیابی خدمات برق توانیر (سمات)     

شهروندان گرامی؛

سامانه مدیریت و ارزیابی خدمات برق توانیر (سمات) در راستای اجراي ماده (25) قانون ارتقاي سلامت نظام اداري و مقابله با فساد، افزایش رضایت ذینفعان و رعایت حقوق شهروندان در نظام اداری راه‌اندازی شده است و مطابق قوانین، مقررات و ضوابط به شکایات و درخواستهای مردم در حوزه‌ی خدمات برق رسیدگی می کند. چنانچه از نحوه‌ی ارایه‌ی خدمات، نقض قوانين و مقررات و عدم انجام وظيفه از سوی مسئولین شرکتهای توزیع نیروی برق یا شرکتهای برق منطقه‌ای شكايتي داشته و خواهان رسيدگي و احقاق حق در زمینه‌های مربوطه می‌باشید و یا از سوء جريانات اداري نظير اخذ رشوه، سوء استفاده از مقام و یا موقعیت اداری، تضييع اموال عمومي و دولتي، وجود فساد و جرم و يا ديگر تخلفات اداري اطلاعاتي دارید، مي‌توانید موضوع را با رعايت نكات زير از طریق "سمات" اعلام نمايید تا وفق ضوابط و مقررات به آن رسيدگي شود. شایان ذکر است شکایات و درخواستهای ثبت شده جهت رسیدگی به شرکتهای مرتبط ارسال و پاسخ لازم پس از بررسی از طریق همین سامانه اعلام خواهد شد.

مزید استحضار مطابق بند 2 از ماده (12) منشور حقوق شهروندی در نظام اداری (موضوع مصوبه شماره 1127128 مورخ 28/12/1395 شورای عالی اداری)، هر فردی در همه مراحل رسیدگی اداری حق استفاده از وکیل را دارد و باید از مهلت کافی جهت تنظیم و تکمیل پرونده، ارائه ادله، معرفی شهود یا پاسخ به مطالب مطرح شده علیه خود برخوردار باشد.

"لطفاً نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت مربوطه اعلام

و این دفتر را در پاسخگویی هر چه بهتر یاری فرمایید"

لطفاً پیش از ثبت شکایت یا درخواست خود به نکات زیر توجه فرمایید:

1- برای عملکرد بهتر سامانه از مرورگرهای فایرفاکس (Firefox) یا کروم (Chrome) استفاده نمایید.

2- شکایات و درخواستهایی که خارج از این سامانه و به مراجع دیگر ارسال شده ‌است از همان طریق قابل پیگیری است.

3- درخواست یا شکایت خود را به صورت واضح و شفاف اعلام و نام شرکت مورد نظر را ذکر نمایید تا رسیدگی به آن امکان‌پذیر شود.

4- هر فرد پس از ورود به سامانه و ثبت موضوع، شماره‌ی پیگیری و رمز عبور دریافت می‌کند و چنانچه در زمان ثبت، شماره‌ی تلفن همراه شما درج شده باشد، شماره‌ی پیگیری و رمز عبور از طریق پیامک ارسال خواهد شد. همچنین در صورت درج نشانیِ پست الکترونیکی خود، شماره‌ی پیگیری و رمز عبور از طریق پست الکترونیکی نیز ارسال می گردد.

5- لطفاً در حفظ و نگهداري شماره‌ی پیگیری و رمز عبور دقت و توجه لازم مبذول فرمایید.

6- تکمیل اطلاعات برای گزینه‌های ستاره‌دار الزامی است.

شکایات و اعلامات خود را مستند و مدلل ارسال و مدارک و مستندات لازم را در قسمت مربوطه بارگذاری نمایید. نوع فايل می‌بایستی یکي از فرمت‌هاي doc, docx, tif, zip, png, gif, jpg, jpeg, xls, xlsx, pdf بوده و حداکثر حجم فایل 3 مگابایت باشد.

8- شما می‌توانید از طریق همین سامانه و توسط شماره‌ی پیگیری اعلام شده، پس از ورود به قسمت «پیگیری موضوع» از نتیجه‌ی رسیدگی به شکایت یا درخواست خود مطلع شوید.

9- در صورتي كه قبلاَ شكايت یا درخواست خود را از طریق دیگری به این دفتر ارسال نموده‌ايد و پرونده شما در حال رسيدگي است، ‌از ارسال مجدد موضوع تا دریافت نتیجه‌ی نهایی خودداري فرمایید.

10- مواردی كه داراي اطلاعات ناقص و غیر مرتبط بوده و يا هويت شاکی احراز نشود قابل بررسی و رسيدگي نخواهند بود.

ضمناً به استحضار می‌رساند مسئولیت قانونی مطالب اعلام شده برعهده‌ی فرد می‌باشد.